Hazırlayan: Mehmet Özçataloğlu
1.Neden çocuklar için yazıyorsunuz?
Çocuklar için yazmaya çocuk kitaplarındaki mucizeyi fark ettiğimde karar verdim. Yayıncılık sektöründe çalışıyorum. İşim gereği bir dönem sadece çocuk kitapları okudum. Çocuk edebiyatı bakış açımı değiştirdi. Arkeoloji okumuş, kazılarda çalışmış ne yazık ki mesleğime devam edememiştim. Çocuklara arkeoloji ile kurgunun iç içe geçtiği hikâyeler yazarsam içimdeki bu yarım kalmışlık duygusunun tamamlanacağını hissettim. Yapabilir miyim diye düşünürken bir gün kendimi bilgisayar başında yazarken buldum. Çocuk kitaplarındaki mucize bana da bulaşmıştı.
2.Okuduğunuz ilk çocuk kitabı hangisiydi? Sizde ne gibi izler bıraktı?
5-6 yaşındayken Heidi elimden düşürmediğim kitabımdı. Heidi’nin pozitifliği, kesintisiz neşesi beni içine çekiyordu. Okumayı öğrendikten sonra da Ayşegül serisi. Annemi her gün çeke çeke kırtasiyeye götürür, yeni bir kitabını aldırırdım. Pek severek okumasam da Kemalettin Tuğcu kitapları da çocukken beni derinden etkileyen kitaplar arasındadır. Onun acıklı hikâyelerini okurken çok üzülürdüm ama şimdi anlıyorum ki empati duygumun gelişmesine katkısı büyüktür. Bir solukta okuduğum Jules Verne kitaplarını da unutmamak gerekir. Hayal dünyamı zenginleştiren kitaplardır. 80 Günde Devrialem’i okurken sanki ben de seyahate çıkardım. Denizler Altında 20000 Fersah, İki Yıl Okul Tatili farklı dünyaların kapılarını bana açan kitaplar olmuştur.
3.Bu kitabı keşke ben yazsaydım, dediğiniz bir kitap oldu mu?
Eva Furnari’nin Bay Mucittaş ve Ailesi. Eva Furnari’nin Taş çağındaki hayatı ve icatları anlatış biçimindeki çarpıcılık, ciddi konuları anlatırken kullandığı mizah ve sadelik beni çok etkilemişti.
4.Çocuklara yönelik kitaplardan en son hangisini okudunuz? Kitapla ilgili düşüncelerinizi kısaca belirtebilir misiniz?
Sema Aslan’ın yazdığı Şehrin Göbeğini Bulamıyorum. Modern kadının yaşadığı gel-gitler, sıkıntılar ve çocuğuyla arasındaki sıcak ilişki son derece doğal bir şekilde verilmiş. Türk çocuk edebiyatında pek görmediğimiz sıradışı bir anne figürü kitabı farklı ve güçlü kılıyor. Şehrin göbeğindeki bir evde yaşanan anlaşmazlıklar ya da yanlış anlaşmalar çocuk bakışıyla sunulabilmiş. Bu da kitabın güçlü yönlerinden biri.
edebiyathaber.net ( 14 Ağustos 2019)