Muhtaç belgeseli Altın Portakal’da finalde

Eylül 8, 2021

Muhtaç belgeseli Altın Portakal’da finalde

Mehmet Emre Battal’ın yönettiği Muhtaç isimli belgesel filmi 58. Antalya Portakal Film Festivali Belgesel alanında finale kalanlar arasında yer aldı.

2 Ekim’de perdelerini açacak ve 9 Ekim’de sona erecek Antalya Portakal Film Festivali’nin finalistleri belirlenip ilan edildi. Ulusal Uzun Metraj Film kategorisine 10 film seçilirken, Ulusal Kısa Metraj Film Yarışması’nda 151 başvuru arasından seçilen 12 film yer alacak; Mazlum Demir’in “Agna”, Burcu Uğuz’un “Aile Tablosu”, Muhammed Seyyid Yıldız’ın “Ajotin”, Yasemin Demirci’nin “Gece Kuşağı”, Aziz Alaca’nın “Göl Kenarı”, Ali Tansu Turhan’ın “İkinci Gece”, Okan Avcı’nın “Kaya”, Volkan Güney Eker’in “Larva”, Musab Tekin’in “Rewşen”, Elif Refiğ’in “Siz Biraz Uzak Kaldınız”, Adar Baran Değer’in “Soğuk” ve Can Merdan Doğan’ın “Stiletto: “Pembe Bir Aile Trajedisi” adlı kısa filmleri gösterilecek.

Ulusal Belgesel Film Yarışması’nın finalistleri ise Didem Şahin’ın “Acı ve Tatlı”, Ebru Şeremetli’nin “An Kalır”, Aslı Akdağ’ın “Bekleyiş”, Ersen Çıra’nın “EDE” Bir Ayrılık, Bir Yoksulluk, Bir Ölüm”, Volkan Üce’nin “Her Şey Dahil”, Ümran Safter’in “Kapıyı Açık Bırak”, Mehmet Emre Battal’ın “Muhtaç”, Tayfun Belet’in “Unkapanı: Bitmeyen Masal” ve Esra Yıldız’ın “Vatansız” filmleri oldu.

Ulusal Belgesel Film Yarışması’nın finalistleri arasında olan, Mehmet Emre Battal’ın yönettiği Muhtaç filmi, yakın tarih Türkiye’nin geçmişini, bu gününü ve geleceğini gözler önüne seriyor. Filmin tanıtım bülteni ise şöyle:

“Sadece Türkiye’de değil dünya genelinde tarım ve gıda politikaları son yılların önemli konuları arasında yer alıyor. Film, tarımsal üretimin yaygın olarak yapıldığı verimli arazilerin nasıl talan edildiğini anlatırken, tarımcılıkla yaşamını sürdüren insanlara söz hakkı veriyor.

Türkiye toprakları birçok ürününün yaygın üretildiği, verimli alanlara sahip. Türkiye’deki tarımsal öz kaynaklar ülke nüfusunun tüm ihtiyaçlarını karşılayabilecekken 1970’li yıllarda başlayan değişimle birlikte bugün tarım ve hayvancılıkta dışa bağımlı bir ülke haline gelmiştir Türkiye. Tarımda ve hayvancılıkta dünya ölçeğinde endüstriyel üretime geçilmesi, aynı zamanda sanayi üretimlerinin ülkelerin küresel ihtiyaçlarına göre iş gücü merkezli olarak serbest piyasa ekonomisinin kurallarına göre tasarlanması, köylerden kentlere göç ve tarım alanlarının azalması hizmet odaklı bir üretime geçilmesine sebep olmuştur. Muhtaç belgeseli bu değişim sürecini inceleyen, aynı zamanda bu dönüşümün yarattığı toplumsal evrimin izini sürerek bir gelecek tahayyülü yapmayı amaçlamaktadır”

Muhtaç belgeseli bir ilk film olarak önümüze çıkıyor filmin yönetmeni Mehmet Emre Battal, Notabene Yayınları’nın direktörlüğünü ve aynı zamanda çocuk kitaplarında editörlük yapıyor. Ancak filmin ekibi alanlarının uzmanları olarak öne çıkmayı başarıyor. Görüntü yönetmenliğini TRT Belgesellerinin uzun soluklu çalışanlarından bir olan Abdullah Tarık Karagöz, projenin yaratılması, belgesel dilinin planlanması, saha uygulama ve post prodüksiyon aşamalarında  film yapımcısı ,yönetmen ve FİYAB(Film Yapımcıları Meslek Birliği) yönetim kurulu üyesi  Yiğit Nalçacı bulunurken. BirGün gazetesi yazarı , Halk TV yorumcusu ,gazeteci Ozan Gündoğdu da araştırmacı ve röportaj aşamalarında aktif görev alıyor.  Film ayrıca Kültür Turizm Bakanlığı Sinema Genel Müdürlüğü tarafından desteklenmiş durumda.

Belgesel, Antalya Altın Portakal Film Festivali dışında XV. İstanbul Uluslararası Mimarlık ve Kent Filmleri Saratov Sufferings Documentary Drama Film Festivali’nde de finale kalmayı başardı.

edebiyathaber.net (8 Eylül 2021)

Paylaş:

Yorum yapın